Amit a részecskeszűrő regenerációjáról tudni kell

fischer részecskeszűrő tisztítás, részecskeszűrő tisztítás Pécs, részecskeszűrő tisztítás, részecskeszűrő tisztítás Bonyhád

Ha dízelautót vásároltunk tisztában kell lennünk vele, hogyan érdemes vezetni, használni, hogy minél tovább ki tudjon szolgálni minket. Gyakran ismételt mondat, hogy a részecskeszűrő jó állapotának megőrzése miatt kíméletesen kell vezetni. De mit is jelent ez egy dízelautók esetében?

A részecskeszűrő az autó azon része, ami megszűri a dízelolaj égése miatt termelődő kormot. Ezt lényegében úgy kell elképzelni, hogy a gázok átmennek a részecskeszűrő sakktáblára emlékeztető járatain, és míg a gáz távozik, a korom ezekben a járatokban marad, kvázi csapdába esik.

Ha kímélni akarjuk a járművünket, minden tankolás után legalább egyszer érdemes megjáratni az autót. Ez azt jelenti, hogy az autópályán 2000-es percenkénti fordulat felett autózunk egyet úgy 15 percen keresztül. Erre a részecskeszűr tisztítás, az úgynevezett regeneráció miatt van szükség.

Ez a folyamat 5-10 perc alatt lezajlik a szűrő telítettségétől függően, ilyenkor a sofőr egy sárgán felvillanó piktogramot lát, ami jelzi, hogy épp zajlik a folyamat. Erre mindenképp érdemes odafigyelni, mivel egy félbehagyott regeneráció többet árthat, mint használhat az autóknak.

Honnan tudja az autónk, hogy telített a részecskeszűrő és regenerációra lesz szükség?

A részecskeszűrő szűrőrésze katalitikus konverterrel össze van építve. A gáz első körben ide fog bejutni, itt lezajlanak a kémiai reakciók, a fizikai szűrést maga a részecskeszűrő végzi.

Az egység előtt és után egy-egy nyomásérzékelő található, ami a vezérlőegység felé jelzi mindkét a nyomásértékeket és a kettő között lévő különbséget is érzékeli. A nyomáskülönbség annál nagyobb lesz, minél jobban el van telítve a részecskeszűrő. Ha a részecskeszűrő rendben van, a nyomáskülönbség elhanyagolható, nagyon csekély lesz.

Felmerülhet a kérdése, hogy ha az autó érzékeli, hogy eltömődött a részecskeszűrő, mikor indul be a regeneráció? Ez természetesen típusonként eltérhet, de általánosságban azért kijelenthető, hogy az autók programozása nagyon szigorúan van beállítva. Sok esetben, már 10-15 %-os telítettség után már regenerál az autónk az első alkalommal. Ez persze a használat során kitolódik, arra viszont mindenképp figyeljünk, hogy 45-50%-os értéket sohase érjünk el, mert ezután már nem fog önmagától beindulni a folyamat.

Ha mégis megtörténne, ilyenkor egy részecskeszűrő tisztítás még segíthet. Keressen fel minket a Fischer részecskeszűrő tisztítóban és elvégezzük Ön számára a részecskeszűrője tisztítását.